Zdravá energie: Zapečené ovesné vločky s borůvkami a kokosem


Ovesné vločky – jen málokterá potravina dodá tělu tolik energie a na poměrně dlouhou dobu. Ovesné vločky také obsahují spoustu cenných látek, proto se hodí pro přípravu zdravých pokrmů. Ochutnáte-li naše pečené vločky s kokosem a ovocem, už nejspíš nebudete chtít snídat nic jiného!

650x500-uvod

Oves patří k nejzdravějším obilninám, a proto vločky, které se připravují z jeho jader, obsahují spoustu užitečných látek. Jedná se především o vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitaminů B1, B6, E, železa, hořčíku, vápníku, fosforu a lecitinu. Ovesné vločky jsou navíc spolehlivou zásobárnou rozpustné i nerozpustné vlákniny.
To už nejspíš věděli i staří germánští bojovníci, kteří jedli ovesnou kaši před dlouhými válečnými výpravami a přezdívali jí pokrm bohů. Dnes na ovesné vločky nedají dopustit sportovci, protože jim jedna porce k snídani dokáže dodat energii na velmi dlouhou dobu a přispívá k lepším výkonům.

Různé podoby ovsa

K přípravě pokrmů je nejjednodušší využít už zpracované ovesné vločky. Můžete si vybrat mezi

  • válcovanými
  • krájenými
  • instantními

Žádný zásadní rozdíl mezi nimi není, pouze ty instantní neudrží tak dlouho hladinu cukru v krvi na stabilní úrovni.
Ze surových ovesných zrn si zase můžete připravit základ pro polévky, kaše a dezerty. Je k tomu však zapotřebí trocha trpělivosti – rozvařit zrna ve vodě na hustou kaši totiž trvá až tři hodiny. Ovšem tahle kaše je i skvělým kosmetickým prostředkem pro čistou a jemnou pleť (nanášejte ji vlažnou v silnější vrstvě).

Ovesné vločky jsou známou a oblíbenou potravinou, ale jistě stojí za to vyzkoušet i ovesné mléko, nápoj nasládlé chuti, který nabízejí obchody se zdravou výživou. Ovesné mléko neobsahuje cholesterol, laktózu ani živočišné tuky a dá se použít místo běžného kravského mléka. Výborné je třeba do palačinek, které pak vůbec nemusíte přislazovat.

Vločky – snídaně pokaždé jinak

Jemně mleté vločky se skvěle hodí do kaší, k přípravě domácího müsli, na karbanátky nebo třeba na lívance. Samotné by trošku drhly v krku, proto je vhodné doplnit je zdravými tuky, které obsahují například ořechy, mandle nebo kokosový olej. Stejně tak můžete ovesné vločky promíchat s jogurtem nebo sušeným ovocem. Na oslazení bude nejlepší med, chuť a vůni dodá sladkým pokrmům skořice, vanilka nebo muškátový oříšek.

650x500-1_2

Zapečené ovesné vločky s borůvkami a kokosem

Zapečené ovesné vločky s borůvkami a kokosem

Ovesné vločky – jen málokterá potravina dodá tělu tolik energie a na poměrně dlouhou dobu. Ovesné vločky také obsahují spoustu cenných...

Recept - suroviny a postup

Preferujete slané snídaně? I tam vločky chutnají skvěle!

Pokud máte raději slanou variantu snídaně třeba v podobě míchaných vajíček, doporučujeme smíchat mletý muškát se špetkou pepře a přidat právě ovesné vločky.
Je to jednoduché! Než se vajíčka (3–4 kusy) na pánvičce zcela dodělají, přisypte k nim cca 50 g vloček. Směs promíchejte a okořeňte dle vaší chuti.
Budete mít výživnou a chutnou snídani, ke které není třeba podávat žádné pečivo.

Štítky:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*