Tipy na super rychlou a zdravou snídani


Snídaní bychom měli nastartovat nejen náš den, ale také metabolismus. Nejlepší čas pro snídani je hodina po probuzení. Zdravou snídaní snižujeme možnost přibírání na váze, onemocnění cukrovkou, ale také jsme více spokojenější.

snidane-frittata

Správná snídaně by měla obsahovat nejlépe 25 % bílkovin, 25 % sacharidů a zbytek by měla tvořit ovoce nebo zelenina. Přitom snídaně by nám měla dodat 20 až 25 % z celkového energetického denního příjmu. Podívejte se na naše zdravé snídaňové tipy, které vám pomohou správně nakročit do každého dne.

Vaječná omeletka se špenátem

Na dvě porce potřebujete 2 vajíčka, 2 špalíčky mraženého listového špenátu, 20% eidam, sůl, olivový olej, mléko. Přidat můžete houby, sušené nebo čerstvé, nebo místo špenátu použijte rajčata.

Špenát podusíme do změknutí. Do rozmíchaných vajíček přidáme sůl a půl skleničky mléka, nastrouhaný sýr, osolíme, případně opepříme. Směs smažíme na olivovém oleji a ve finále naplníme špenátem.

Avokádová pomazánka

Avokádová pomazánka

Rajče, bazalka a avokádo, to je záruka osvěžujícího a lehkého pokrmu. Když jej chcete mít extra zdravý, tak jej podávejte jako dip s...

Recept - suroviny a postup

Kuskus s rozinkami

Kuskus s rozinkami

Kuskus nasladko? Vyzkoušejte jej v tomto jednoduchém dezertu, který bude skvěle chutnat i vychlazený.

Recept - suroviny a postup

Ovocný jogurtový koktejl

koktejl-mrazene-ovoceRozmixujte jakékoliv čerstvé nebo zmražené ovoce (borůvky, jahody, banány, maliny) s nízkotučným jogurtem. Můžete dle chuti přidat oříšky, chia semínka a ochutit medem nebo agávovým sirupem. Nebo vyzkoušejte oblíbenou snídani celebrit – zelené smoothie. Návod na výrobu této zásobárny energie, vitamínů a minerálů najdete zde. Jedna dávka navíc vyjde na pouhých patnáct korun!

Další tipy na rychlou zdravou snídani

  • Nastrouhané jablko s mrkví, pokapané citronovou šťávou a oslazené třtinovým cukrem, případně pomerančovou šťávou
  • Celozrnné pečivo s rybičkovou pomazánkou a rajčátky
  • Celozrnné pečivo nebo knäckebrot s jakýmikoli pomazánkami z nízkotučného tvarohu ochucený pažitkou, špenátem, okurkou, apod), přidat můžete dušenou kvalitní šunku s minimálním obsahem masa nad 90 %
  • Ovesná kaše s ovocem
  • Nízkotučný jogurt s ovocem (maliny, banán, borůvky, jablkem, apod.) oslazený stévií
  • Ovocné pyré s cereáliemi
  • Ananas, který vám hned po ránu zrychlí metabolismus
Posypte si jogurt nebo müsli skořicí, která reguluje hladinu cukru v krvi a probouzí “hormony štěstí.”

 

 

 

 

Tags: , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*