Jak je to se solením u dětí?


Podle výzkumů už v půl roce má přes 80 % dětí v těle více sodíku než je třeba, a kolem druhého roku už je to 85 %. Velký vliv na toto číslo má tzv. skrytá sůl, která je například v pečivu. morska-sul

Je důležité si uvědomit, že je třeba dávat pozor nejen na jídlo, ale také na vodu, která sodík obsahuje. Proto jsou například minerální vody pro malé děti nevhodné.

Pokud si nejste jistí, kolik soli obsahují potraviny, ze kterých vaříte, můžete batolatům koupit hotové výživy, ve kterých jsou hodnoty pečlivě sledovány.

Doporučené množství soli

Věk dětí 4-12 měsíců 1-3 roky 4-7 let 7-10 let 11-14 let
Sůl(g/ den) < 0,5 0,5-1 1 1,5 1,25
Sodík(mg/ den) 180 300 410 460 510

Druhý neméně častý nešvar přichází po ukončeném prvním roce života dítěte, kdy někteří rodiče zkoušejí dávat dětem normální stravu. Což o to, mají vlastně pravdu, jen by neměli dětem jídlo solit. Nemusí se bát, že do sebe nedostanou potřebnou dávku sodíku, ta je tak nízká, že ji skvěle pokryje sůl skrytá v potravinách. Velmi častým argumentem vyznavačů soli je v ní obsažený jód. Ten lze však získat například z mořských ryb, ve kterých se nacházejí navíc i třeba omega mastné kyseliny, které příznivě ovlivňují činnost mozku. Možná máte obavy z toho, že budete muset vařit dva druhy jídel, ale to vůbec není třeba. Přitom stačí do vaření zapojit třeba více zelených bylinek.. Ty skvěle zastoupí sůl, a možná pak ani vy si jídlo nedosolíte. Níže najdete dva recepty z kurzu vaření příkrmů specialistky na dětskou výživu, Simony Lazzari.

 

Boloňské ragú

Boloňské ragú

Mleté maso po italsku. Ragú nechte dlouho probublávat a pak jej stačí přidat k těstovinám.

Recept - suroviny a postup
Tags:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*