Rybíz – pro vaši každodenní dávku „céčka“


Rybíz s zaslouží vaši pozornost, už kvůli obsahu vitamínu C. Jeho výrazná chuť jej předurčuje k výrazným kombinací, v dezertech nebo se zvěřinou. Vyzkoušejte jej naložit do medu a připravit si tak lahodnou vitamínovou bombu na podzim!

rybiz_79615561

Pro zdraví

Rybíz je jedním z plodů, které obsahují nejvíce vitamínu C – jeho denní dávku pokryje necelých čtyřicet kuliček černého rybízu, červený a bílý rybíz jej obsahují méně. Významný je také obsah mědi, kdy jeden šálek rybízu postačí na 75 % denní potřeby. Měď je potřebná pro vytváření kolagenu (a tedy pro krásnou pokožky) a vstřebávání železa, které se podílí na vytváření červených krvinek. Sto gramů rybízů poskytne tělu 20 % potřebného železa. Jsou také v první pětce ovoce, co se obsahu antioxidantů týče. Rutin podporuje zdraví cévního systému, je vhodný pro ty, co trpí na křečové žíly nebo modřiny.

Rybízová šťáva je obzvláště vhodná pro ledviny a zároveň léčí záněty v celém těle.  Mírně odvodňuje a také normalizuje hladinu cukru.

Tip: Abyste využili všechen vitamín C, snězte rybíz co nejdříve. Jeho dlouhé skladování a hlavně na světle ničí vitamín C. Nejvíce je jej v černé variantě! Můžete osušený rybíz naložit do medu, dát do ledničky a podávat v zimě jako chutnou prevenci.

V kuchyni

Díky obsahu pektinu je rybíz ideální ovoce pro přípravu džemů, zavařenin nebo sirupů. Hodí se ve formě omáčky ke zvěřině nebo grilovanému masu nebo k sýrům. Jeho nejčastější použití je v dezertech, od buchet po knedlíky.

Tags:

Štítky:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*