Jaké potraviny si zabalit na dovolenou?


Snídaně, svačina, oběd, večeře a pitný režim. Máme pro vás návod, jak si správně zabalit jídla a pití na dovolenou, kterým potravinám se vyhnout a kterými se naopak zásobit.

piknik

Základ: Obědy a večeře

krabickyV dnešní době je už i konzervovaná strava velice pestrá. Konzervy jsou výhodné pro svoji trvanlivost, neškodí jim ani změny teplot, ani dlouhé čekání v kolonách. Můžete si vybrat z širokého sortimentu konzervovaných potravin (ryby, zeleninu, maso a výrobky z něj, luštěniny) nebo již kompletně připravených pokrmů. Můžete si také sbalit zavařeniny, jako je např. maso, šunka, lečo, okurky, předvařené těstoviny, rostlinné paštiky, instantní kaše nebo cereálie. Pokud máte možnost na dovolené používat vařič nebo mikrovlnku, přibalte si těstoviny nebo instantní polévky. Do těch pak stačí přidat čerstvou zeleninu a večeři máte hned hotovou !

Sendviče nebo obložené bagety jsou skvělé pro první den cesty. Nepoužívejte papírové obaly ani ubrousky, protože se na vlhké potraviny přilepí. Lepší je použít mikroten nebo potravinářskou (fresh) folii, ta jídlo udrží déle čerstvé a neokoralé.

Pro zdraví: Ovoce a zelenina

Nejlepším ovocem na cesty je jablko, některé odrůdy vydrží čerstvé i déle než deset dní bez lednice. Ideální jsou také tvrdší broskve nebo nektarinky, které v průběhu cesty dozrají. Rozhodně není doporučováno brát na delší cesty hroznové víno, rajčata, banány a měkčí druhy ovoce a zeleniny – tedy pokud je nesníte co nejdříve. Pokud si ovoce kupujete, dejte přednost tomu, které je přirozeně chráněné slupkou: tedy banán, pomeranč, mandarinka, meloun. Ovoce, které nemůžete oloupat, dobře omyjte.

Zabalte si s sebou malou skleničku octa. Ovoce a zeleninu pak omyjte slabým octovým roztokem, který ničí bakterie.

Svačiny: Ořechy a tyčinky

musliNa cesty jsou vhodné různé druhy oříšků, které zajistí dostatečný přísun tuků a energie. Doplnit je můžete sušeným ovocem, hrozinkami nebo meruňkami. Ovšem tady je třeba mít na paměti, že oříšky obsahují doslova kalorickou bombu, z toho důvodu je vhodné je konzumovat v menším množství.

Výlet nebo dovolenou si také můžeme zpestřit různými druhy müsli nebo proteinových tyčinek, sušenek, cereálií a knäckebrotů. Pečivo je lepší kupovat vždy čerstvé, individuálně dle vašich potřeb.

Místo másla si přibalte olivový olej, který dodá i běžnému pečivu šmrnc, chuť a navíc je extra zdravý! Na rozdíl od másla jej nemusíte uchovávat v chladu. Na cestování jsou vhodnější olivové oleje v plechových obalech – nerozbijí se vám a navíc jsou odolné proti světlu.

Pitný režim: Čaje, káva, minerálky

Nezapomínejte na hydrataci! Pokud si s sebou vezete zásobu minerálek, nechte ji v chladu a temnu, aby voda vydržela čerstvá. Před návštěvou ciziny si vždy ověřte, jestli je možné pít vodu z kohoutku. Pokud si nejste jisti, používejte převařenou vodu, ideálně ve formě zeleného čaje, který vás osvěží a dodá antioxidanty.

Pokud si přece jen chcete s sebou brát potraviny, které jsou choulostivější, určitě si nezapomeňte vzít chladící tašky, termo obaly nebo termoboxy s chladícími vložkami. 

Štítky:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*