Jáhly: Levná a všestranná pochoutka


Proso, neboli jáhly, drží ve srovnání s ostatními obilovinami přední příčku, co se týká obsahu minerálních látek. V prosu najdete hodně fluoru, draslíku, fosforu, zinku, hořčíku i železa. Ani zde výčet tělu prospěšných látek nekončí. Proso obsahuje vysoké množství vlákniny, vitamíny skupiny B a velmi příznivý poměr bílkovin, tuků a sacharidů.

jahly-velkyobr

Jáhly si můžete během celého roku snadno dopřávat. Doporučují se jíst v období vyčerpání, chudokrevnosti nebo detoxu.  Jsou vhodné pro každého, kdo má problémy s trávicím systémem, játry, ledvinami nebo žlučníkem.  Výhodou je velmi dobrá stravitelnost a nepřítomnost lepku.

Příprava a využití

Jáhly je třeba důkladně propláchnout a minimálně 2 – 3x spařit horkou vodou, aby se odstranila nahořklá chuť. Jáhly mají v kuchyni široké využití. Připravit je můžete jako lahodné kaše, nákypy, zavářky do polévek, nebo jako přílohu k různým druhům pokrmů.

Pro zdravé tělo

Jáhly chrání naše tělo před volnými radikály a v těle působí doslova jako úklidová četa. Pokud si chcete dát zdravý detox, můžete do svého jídelníčku zařadit jáhly v podobě kaší. Dostanete tak   dávku energie a zdraví v jednom!

Ovocná jáhlová kaše

Jáhly, nebo také pšeno, naši předkové servírovali jako sváteční jídlo. Mají velmi vysokou výživovou hodnotu a dají se připravit...

Recept - suroviny a postup

Staročeský jahelník

Staročeský jahelník

Jsou zdravé, bezlepkové a skvěle chutnají. Pokud chcete do svého jídelníčku zařadit tuto tradiční surovinu našich babiček, nákyp z...

Recept - suroviny a postup

Tags: ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*