All inclusive na dovolené – čím víc, tím líp?


[Total: 1    Average: 5/5]

Pomalu nás škádlí myšlenky na léto, sluníčko čím dál více  hřeje a my začínáme přemýšlet o dovolené. S tím souvisí nejen výběr ubytování, ale i stravy. 

All inclusive na dovolené - čím víc, tím líp?

Pokud se rozhodneme pro typ stravování all inclusive (tedy neomezený servis jídla i pití), většinou máme tendenci využít plně to, co jsme si zaplatili. Přemíra pochutin a lákadel může ale mnohdy spíše uškodit.
Poradíme vám, jak si dovolenou s all inclusive  nejen užít, ale co nejvíce ji využít ve svůj prospěch – bez obav z přibrání kil nebo  žaludečních obtíží…

Dovolená a all inclusive – jak vybírat jídlo a nepřivézt si kila navíc?

Stoly jsou plné lákavých pokrmů a člověk neví, po čem sáhnout dřív. Možná už jste se s touto lákavou výzvou setkali. Přinášíme pár rad, jak se vyhnout bezmeznému přejídání se:

  1. Nejlepší je v klidu si prohlédnout celou nabídku, vybrat si očima, co by nás nejvíc zaujalo, a potom teprve sáhnout po talíři.
  2. Myslete na to, jak by měl naplněný talíř vypadat. Pro základní představu si ho rozdělme na části, přičemž:
  • ½ talíře by měla být zelenina
  • ¼ sacharidová potravina (tedy příloha, ať už brambory, rýže, těstoviny, kuskus, jáhly, kvalitní pečivo aj.)
  • ¼ bílkovinná potravina (maso, sýry, tofu, ryby či mořské plody, vejce, luštěniny atp.).

V hotelových komplexech, kde se nabízí strava all inclusive, je velkou výhodou, že se dá snadno jíst pravidelně a vyváženě.
Důležité je nevnímat dovolenou optikou: Když jsme si to zaplatili, tak to tu přeci nenecháme.
Lepší úhel pohledu je: Zaplatili jsme si skvělý servis a můžeme si vybírat a dopřávat jídla, ke kterým se běžně nedostaneme, nebo nemáme čas na jejich přípravu. A pak si užijme také to, že nemusíme vařit a máme možnost si vybrané jídlo vychutnávat v klidu.
Není výjimkou, že lidé stravují ve spěchu, často v autě nebo při práci u počítače. Třeba si tento příjemný prožitek zvládneme pak přenést i po návratu do běžného režimu.

All inclusive – snídaně

Vždy platí zlaté pravidlo, že snídaně je základ dne. Vyvážená snídaně dodá potřebnou energii na dopoledne, a dokud není velké horko, zvládneme pak snadno i menší výlet po okolí.
Snídaně by měla obsahovat sacharidy v podobě cereálií nebo ideálně celozrnného pečiva, bílkoviny – a tady si můžeme dopřát i to, na co v pracovním shonu nemáme dost času. Tedy třeba vajíčka, fazole atd. doplněné různými druhy čerstvé zeleniny.

All inclusive – dopolední svačina

V rámci all inklusive je možností na celodenní stravování opravdu nepřeberné množství. K dopolední svačince bývá často servírovaná ve formě párků, pizzy, hamburgerů a podobných jídel typu fast-food (nebo tzv. junk food).
Pokud existuje možnost volby, lepší bude obložená bagetka se sýrem doplněná zeleninou, nebo postačí pár kousků čerstvého ovoce ochucených třeba tvarohem nebo jogurtem.

All inclusive – oběd

Nezřídka bývá oběd pojat formou švédského stolu, kdy si na talíř můžete dát kombinaci jakýchkoli jídel bez omezeného množství. Nejlepší možností je tedy sestavit si vlastní menu –  z předem vybraných druhů jídel si můžete „trochu zobnout“, a ochutnat tak co nejvíce místních specialit, ovšem v rozumném množství běžné porce. A to nejde vždy lehko…
Doporučujeme začít třeba variací salátů jako předkrmem, dále pokračovat rybou s přílohou a zakončit jídlo různými druhy sýrů nebo exotickým ovocem.
Většinou se na dovolených, speciálně u moře, podává široká nabídka ryb a mořských plodů. Je výborné toho využít, často se jedná o čerstvé lokální úlovky, jen pozor na volbu úpravy masa a příloh.
Nejlepší je vyhýbat se smaženým potravinám a konzumovat maso v úpravě „na přírodní způsob“ či zapečené se zeleninou.

All inclusive – odpolední svačinka

Odpolední svačina bývá pestřejší, často jsou nabízeny zákusky „od oběda“, zmrzliny a čerstvé ovoce. Pokud se rozhodneme neodolat těmto sladkým lákadlům, je skvělé vyzkoušet  i nějakou nabízenou sportovní aktivitu: aquaaerobic, zumbu, vodní pólo či populární plážový volejbal… nebo si alespoň dopřát delší procházku podél pláže. víc temp při plavání a nespokojit se jen s otočením z břicha na záda na lehátku.

All inclusive – večeře

Večeře bývá nabídkou podobně bohatá jako obědy – opět máme na výběr velké množství čerstvé zeleniny a salátů, masa a příloh a zákusky.
Zde platí stejná doporučení jako u oběda, jen by měla být večeře objemově o trochu menší.
Není nutné mít večeři teplou, navíc v horku často na teplá jídla ani není chuť, ale je opět potřeba si pohlídat, aby večeře obsahovala základní živiny (komplexní sacharidy, bílkoviny i zdravé tuky).

All inclusive – pozor na alkoholické nápoje

Obecně v létě, při horkém počasí, jsou velkým lákadlem rozmanité alkoholické nápoje – na ty pozor!, a vybírejte vždy s rozvahou.
Koktejly mají velmi vysokou energetickou hodnotu a často se s jejich popíjením pojí i další chutě na mlsání (např. 1 Piňa Colada má stejnou energetickou hodnotu, jako celá večeře pro ženu).
Obsahuje však jen alkohol a žádné cenné živiny, pouze jednoduché sacharidy, a v případě smetanových koktejlů jako je tento, stopové množství bílkovin a nějaký ten tuk. Proto se v žádném případě nedá počítat s Piňa Coladou jako s náhradou jídla. Jedna sklenička vína či piva k večeři však jistě neublíží.


All inclusive a stravování – shrnutí základních doporučení…

  1. Jsme na dovolené, užívejme si tedy všechny její benefity – většinou širší a pestřejší nabídku jídel. Pamatujme na základní rozdělení talíře a pravidelnost konzumace denních jídel.
  2. Protože je dostatek času pro vychutnávání jídla, věnujte se  klidnému stolování.
  3. V klidu si nejprve všechna jídla prohlédněme, vyberme očima a promysleme si, co dnes dopřejete. Není nutné první den ochutnat vše :-) Nabídka se bude opakovat, proto není důvod pouštět se do bezmyšlenkovitého „plácání” jednoho jídla přes druhé.
  4. Vždy si před jídlem uvědomme, co nás daný den čeká – zda zasloužený odpočinek na pláži, u bazénu nebo výlet po okolí, a tomu jídlo přizpůsobte.
  5. Nezapomeňte na pravidelný a dostatečný pitný režim, preferujeme vodu (v některých lokalitách raději balenou) či vodou zředěné džusy nejméně 2:1.
  6. Pamatujte, že je vždy lepší upřednostňovat kvalitu před kvantitou!
  7. I na dovolené se snažte věnovat pohybu. Využijte všech možností, které hotelový resort a jeho okolí nabízí.
    Užijete si tak více rozmanitých dnů a zážitků se svými blízkými nebo partou přátel.

Přejeme vám pohodou naplněné letní dny a žádné chmury po návratu. Budete-li dodržovat výše uvedené zásady, věříme, že se vám ručička na váze zhoupla směrem dolů. 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


*